Вход

Регистрация

Започна независимото геоложко-конструктивно обследване на железопътния тунел край Вакарел

30.05.2025

Специалисти от Центъра за научни изследвания и проектиране (ЦНИП) при Университета по архитектура, строителство и геодезия  влязоха днес в тунела и започнаха работа по геоложкия модел и конструктивен анализ, който да покаже правилната технология за продължаване на строителството на останалите 8 600 м от него. Двутръбният Тунел №2, част от модернизацията на железопътния участък Елин Пелин – Костенец, е с  обща дължина 13 200 м, от които 4 600 м са прокопани. При строителството му се появиха непредвидени геоложки затруднения и необходимост от допълнително укрепване, за да се гарантира стабилността на строежа.

В едномесечен срок се очаква експертното становище, което да покаже дали е необходимо допълнително проектиране  или е възможно строителството да продължи по начина на укрепване от експерименталния 170 - метров участък.

Модернизацията на участъка Елин Пелин - Костенец, който е част от направлението София – Пловдив, е най-големият проект, финансиран по Оперативна програма "Транспорт и транспортна свързаност", като общата му стойност възлиза на 1.3 млрд. лв. с националното съфинансиране. Строителството на железопътната магистрала от София до Бургас трябва да приключи до 2030 г. 

partners.title

contacts.title

Форма за обратна връзка

Изпрати запитване

Адрес

Централно управление, България

София 1233, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 110,

E-mail: office@rail-infra.bg