Обща стойност на проекта: 630 626 259, 28 лева
Стойност на проекта по БФП: 200 000 000, 00 лева
Източници на финансиране:
Кохезионен фонд: 160 000 000, 00 лева
Национално съфинансиране: 40 000 000, 00 лева
Съфинансиране ДП НКЖИ: 430 626 259, 28 лева
Възложител: НК „Железопътна инфраструктура”
Управляващ орган: Дирекция „Координация на програми и проекти” към МТИТС
ОСНОВНИ ДЕЙНОСТИ:
Изготвяне на работни проекти и изграждане на: железен път за скорост 160 км/ч на пътнически подвижен състав (200 км/ч за подвижен състав с накланящи се кошове) и 120 км/ч за товарен подвижен състав, системи на контактната мрежа и секционните постове, системи за сигнализация и телекомуникации, включващи следните основни работи:
Работи по железен път и контактна мрежа:
- демонтаж, окачествяване, транспортиране, сортиране и складиране на материалите от съществуващия железен път и стрелките и предаването им на Възложителя;
- премахване на съществуващата баластова призма, транспортиране на баласта и неговото почистване/рециклиране, складиране и предаване на Възложителя за последваща употреба;
- земни работи, оздравителни мероприятия, оформяне на земното платно и постигане на проектната носимоспособност съгласно Техническите спецификации и полагане на предпазен пласт;
- рехабилитация (възстановяване) или изграждане на нови дренажните системи;
- обследване на съществуващите железопътни съоръжения привеждането им в съответствие с изискванията за скорост 160/200 км/ч;
- полагане на ново горно строене на железния път и стрелките с релси тип 60 Е1 и стоманобетонни траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт (рециклиран), направа на безнаставов релсов път;
- работи по системата на контактната мрежа и секционните постове (включително реконструкция на тягова подстанция Прослав и секционен пост Пазарджик);
Работи по системите за сигнализация - проектиране, доставка и изграждане съгласно Техническите спецификации на Възложителя на:
- маршрутно - компютърни централизации в гарите, Септември, Пазарджик, Огняново, Стамболийски и Тодор Каблешков, с всичките им съпътстващи подсистеми и елементи, като се подготвят интерфейси за включване в бъдеща диспечерска централизация;
- система за безопасно движение в междугарията (автоблокировка с броячи на оси без проходни сигнали);
- Европейска система за контрол на влаковете ERTMS/ETCS ниво 1 за участъка от гара Септември до гара Пловдив
- контрол на подвижния състав (устройство за контрол на нагрети букси, устройство за контрол на дерайлирал подвижен състав, контрол на осовото натоварване и др.).
- електрическо захранване на монтираната апаратура
Работи по системите за телекомуникации - проектиране, доставка и изграждане съгласно Техническите спецификации на Възложителя на:
- оптични кабели за участъка Септември - Пловдив и в участъците София - Веринско и Костенец - Септември.
- трансмисионна и мултиплексна системи за София Пловдив.
- диспечерски системи и гарови концентратори в участъка София - Пловдив
- мрежа за предаване на данни в участъка София - Пловдив
- гарова телекомуникационна апаратура за участъка Септември – Пловдив.
- GSM-R в участъка София – Пловдив.
- адаптация на дигиталните телефонни централи София, Септември и Пловдив.
- монтаж на нови вътрешногарови кабели и демонтаж на старите магистрални кабели в участъка Септември – Пловдив
Позиция 1 – „Модернизация на железопътната отсечка Септември – Пазарджик в границите от начало стрелка № 2 (km. 102+014) по път № 1 и край стрелка № 6 (km. 102+070) по път № 2 на западна гърловина гара Септември до край стрелка № 5 (km. 119+624) по път № 1 и край стрелка № 1 (km. 119+692) по път № 2 източна гърловина гара Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик”
Стойност на договора за строителство по Позиция 1: 57 083 580,24 лв. без ДДС
Изпълнител: Консорциум „Свителски-РВП Кьоне”
Строителен надзор: Консорциум „EPG-ETE”
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през март 2017 г.
Позиция 2 – „Модернизация на железопътна отсечка Пазарджик – Стамболийски в границите от край стрелка № 5 (км. 119+624) по път № 1 и край стрелка № 1 (км.119+692) по път № 2 на източна гърловина гара Пазарджик по път №2 на западна гърловина гара Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски”
Стойност на договора за строителство по Позиция 2: 49 842 820,26 лв. без ДДС
Изпълнител: ДЗЗД Ай Джи Ей – ЖП Инфраструктура
Строителен надзор: Консорциум „EPG-ETE”
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през март 2017 г.
Позиция 3 – „Модернизация на железопътна отсечка Стамболийски - Пловдив в границите край стрелка № 3 (км 138+755) по път № 1 и начало стрелка № 1 (км 138+810) по път № 2 на западната гърловина гара Стамболийски до начало стрелка № 2 (км 154+564) по път № 1 и край стрелка № 4 (км 154+606) по път № 2 на западна гърловина гара Пловдив, включително гара Тодор Каблешков”
Стойност на договора за строителство по Позиция 3: 50 934 435,25 лв. без ДДС
Изпълнител: Порр Бау ГмбХ
Строителен надзор: Консорциум „EPG-ETE”
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през март 2017 г.
Договор за „Проектиране и изграждане на системите за сигнализация в участък Септември-Пловдив и телекомуникации София-Пловдив”
Стойност на договора: 69 245 183 лв. без ДДС
Изпълнител: Консорциум „ТКБ София-Пловдив”
Строителен надзор: Консорциум „EPG-ETE”
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през март 2017 г.