Стойност на проекта по БФП: 343 182 673,05 лева с ДДС
Източници на финансиране:
Кохезионен фонд: 274 546 138,44 лева
Национално съфинансиране: 68 636 534,61 лева
Съфинансиране ДП НКЖИ: 128 901 775,61 лева
Възложител: ДП Национална компания ”Железопътна инфраструктура”
Управляващ орган: Дирекция „Координация на програми и проекти” към МТИТС
ОСНОВНИ ДЕЙНОСТИ:
- Изготвяне на работен проект за работите по долното и горното строене на железния път за скорост 100-160 км/ч, за работите по системите на контактната мрежа и секционните постове, за работите по системите за сигнализация и телекомуникации и за други дейности, съгласно проекта на Възложителя;
- Изготвяне и съгласуване на идеен проект за поне 2 варианта на ново трасе на отсечката от км 190+590 (междугарие Ямбол - Завой) до км 192+706 (междугарие Завой-Зимница) за скорост 160 км/ч, включително и ново пресичане на река Тунджа с нов стоманобетонен мост за същата скорост. След избор от страна на Възложителя на окончателния вариант на трасето - изготвяне и съгласуване на технически проект;
- Демонтаж, транспортиране, сортиране и складиране на материалите от съществуващия железен път и стрелките и предаването им на Възложителя;
- Премахване на съществуващата баластова призма, транспортиране на баласта и, където е приложимо, неговото почистване/рециклиране, складиране и предаване на Възложителя за последваща употреба;
- За отсечката Карнобат – Бургас: подновяване на железния път, пресяване на баластовата призма и последващо добаластиране; рехабилитация (възстановяване) или изграждане на дренажните системи;
- Земни работи, оздравителни мероприятия, оформяне на земното платно и постигане на проектната носимоспособност съгласно Техническите спецификации и полагане на предпазен пласт;
- Рехабилитация (възстановяване) или изграждане на дренажните системи;
- Рехабилитация/възстановяване на железопътните съоръжения;
- Полагане на ново горно строене на железния път и стрелките с релси тип 60 Е1 и стоманобетонни траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, направа на безнаставов релсов път;
- Работи по системите на контактната мрежа и секционните постове;
- Работи по системите за сигнализация и телекомуникации;
- Ремонт на сгради;
- Изпълнение на мерки по опазване на околната среда
Позиция 1 – „Рехабилитация на железопътната отсечка Mихайлово-Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21км.”
Стойност на договора за строителство по Позиция 1: 29 652 343 лв. без ДДС
Изпълнител: ДЗЗД „Джи Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра Консорциум“
Строителен надзор: ДЗЗД „ЕТАКОНС - ВИТО ПРАТО”
Физическо изпълнение в % -100 %
Обектът е въведен в експлоатация през април 2014 г.
Позиция 2 – „Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора – Завой (до км 190+590 в междугарието Ямбол - Завой) и Завой – Зимница (от км. 192+706 до входната стрелка на гара Зимница), включително главните коловози и гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120км. ”
Стойност на договора за строителство по Позиция 2: 151 536 000 лв. без ДДС
Изпълнител: ДЗЗД „Джи Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра Консорциум“
Строителен надзор: ДЗЗД „ЕТАКОНС - ВИТО ПРАТО”
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през март 2017 г.
Позиция 3 – „Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски – Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат-Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички спирки и гари между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122км.”
Стойност на договора за строителство по Позиция 3: 135 780 506 лв. без ДДС
Изпълнител: ДЗЗД „Джи Си Еф - СК 13 - Трейс Рейлинфра Консорциум“
Строителен надзор: ДЗЗД „ЕТАКОНС - ВИТО ПРАТО”
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през март 2017 г.
Обект - "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъци на железопътната линия Пловдив - Бургас - възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Стара Загора и Нова Загора и изграждане на система за телеуправление на тягови подстанции (ТПС), секционни постове (СП) и секционни разединители (СР) от централен диспечерски център (ЦДЦ) Пловдив"
Стойност на договора за обекта: 19 527 587, 24 лева с ДДС
Източници на финансиране:
Кохезионен фонд: 11 356 492, 86 лева
Национално съфинансиране: 2 839 123, 22 лева
Съфинансиране ДП НКЖИ: 5 331 971,16 лева
Изпълнител: "ТДВ ИНФРАСТРУКТУРА" ДЗЗД
Консултант: ЕТ "ЕЛ ТРАНС ИНЖЕНЕРИНГ - ВМ"
Физическо изпълнение в % - 100 %
Обектът е въведен в експлоатация през януари 2017 г.
ОСНОВНИ ЦЕЛИ
Основната цел на настоящия проект е след извършване на рехабилитация на железопътните участъци по железопътната линия „Пловдив – Бургас“ да се възстановят, ремонтират и модернизират две тягови подстанции от общо пет, които захранват участъка, като за всички се изгради и система за телеуправление на ТПС (тягови подстанции), СП (секционни постове), СР (секционни разединители) от ЦДЦ (централен диспечерски център), Пловдив. Обхващат се всичките пет тягови подстанции, всички секционни постови и всички секционни разединители в гарите (от Михайлово до Бургас) по железопътната линия Пловдив – Бургас.
Захранването с номинално напрежение 25 kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък от Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: ТПС Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.
Изпълнението на проекта има за цел да се постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.
С изпълнението му ще се осигури връзка с проекта „Модернизацията на железопътната линия София - Пловдив” и проекта „Удвояване и електрификация на железопътната линия Пловдив – Свиленград - турска, гръцка граници”, които са в процес на изпълнение.
Проектът ще допринесе също и за изпълнението на следните международни споразумения и инициативи:
- Транс-европейска мрежа (TEN);
- Европейско споразумение за международни железопътни линии (AGC);
- Европейско споразумение за международни железопътни линии за комбиниран транспорт (AGTC);
- Транс-европейски железници (TER)